zondag 6 november 2011

Keek op de Week

Door: Fast Eddy

Het was afgelopen week redelijk zomerweer dus er is aardig wat km’s gemaakt doordeweeks. Vrijdagmiddag een heerlijke standwandeling in Rockanje en ik was geheel klaar voor het weekend: 1 veldrit in Numansdorp en 1 vossenjacht bij Barrhopoort te Barendrecht. Zaterdagmorgen regende het en ik zou dus maar niet op de fiets naar Numansdorp gaan. Echter het werd weer snel droog en besloot toch maar om met de crossert te gaan, vies word je toch. In de polder was het behoorlijk smerig en die pleurisboeren ruimen echt niks op, ik weet wel iemand die terug moet naar Angola die er een mooi melkertbaantje aan over kan houden. 

Onderweg kwam ik al een concurrent met de auto tegen waarmee ik ff optrok, scheelt weer wat inzet. Op het parkoers aangekomen, de banaan, was men al redelijk klaar en ging gelijk richting het “strand” om te kijken hoe hoog het water stond. Om 12.00uur is het water op z’n hoogste stand en er bleef niet veel meer over om “droog” te rijden. Met inrijden bleek het strand van 1 meter breed redelijk tot goed te berijden en putte hier moed uit, ik ben niet zo’n loper. Een paar ronde’s ingereden, de bandjes wat af laten lopen en ik was er klaar voor. Op punten in de startrij en ik stond dus op de laatste rij. Alsof ze weggeschoten werden zo hard reden ze weg bij de start en ik dacht: ze moeten nog 40minuten ik kom ze wel tegen, dus niet. Uiteindelijk 17e geworden en als ik op de eerste rij had kunnen staan loopt alles anders en eindig je gewoon top 10. Na afloop nog ff de jaarlijkse lootjes kopen voor 50 eurocent en ik had 3 zakken van zeker 5 kg aan suikerwaar te pakken en een poloshirt. Waar moet ik dit in hemelsnaam laten, die 15 kg. Wie niet sterk is moet slim zijn en ff een ruilhandel gepleegd wat 5kg scheelde en een mooie wintermuts opleverde. Met 10 suikergoed op huus an en snel douchen en naar de voetbal voor de 2e en 3e helft. Gelukkig was de 2e helft goed om aan te zien en de 3e helft is atijd een makkie, gewoon je vol laten lopen tot je naar huis moet. 


Thuis wachtte een kip in braadzak en heb lekker in de bank liggen pitten en werd wreed wakker toen ik hoorde wat m’n kluppie voor uitslag had gescoord 0-1 met 2 meter buitenspel. ’s Nachts haast niet geslapen hiervan en de vossenjacht stond alweer op het programma. Eten ging natuurlijk haast niet, een droge strot van die 3e helft en licht gevoel in m’n hoofd. De tas gepakt en hup naar Barendrecht, omgekleed en ja hoor groene touwtjes, altijd makkelijk als je kleurenblind ben en er nog bladeren aan de bomen zitten. 

Voorin blijven was het advies en al gauw hadden we de eerste emmel te pakken. Stukje door Barendrecht richting Heinenoordtunnel, stukje park en richting Poortugaal over het terrein van de psychiatrische inrichting. Er werd niemand opgepakt en dus weer terug naar Rhoon, langs het kasteel en via Distripark naar de Charloise Lagedijk waar emmel 2 en even verder emmel 3 tegenkwamen. Helaas was de groep nog steeds ong. 15 man en er werd geprobeerd deze uit elkaar te rijden, maar lukte niet. De vos was verstopt in een labyrint/doolhof en ik hoopte dat deze er buiten stond om de volledige 50 punten te pakken. Helaas…….. hoeveelste ik geworden ben weet ik niet maar geen eerste geloof ik. Volgende week beter?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten