zondag 23 oktober 2011

Stoempen met Furious Fred

Door: Ron Mol

Bij Trias werd vandaag alweer de 4e vossenjacht verreden. Voor mij was het de 2e. Twee weken terug zat ik nog in Schotland te wachten op de reparatie van m'n Hyundai, vorige week was de kater te groot na een dagje Bike-Motion die eindigde in (wieler)cafés "Stairway to Heaven" - Utrecht en "de Bieb"- Den Haag. Volgens mij kwam ik net voor de start thuis :-) Vandaag dus toch maar op de MTB richting HSK Trias. Gisteren had ik nog een testritje gemaakt en kwam er achter dat die "Furious Fred's" die ik heb laten monteren, op de weg voelen als traktorbanden, ik kan m'n lol dus op.
Daar sta je dan op de snelweg naar Glasgow...:-(

Weer eens nét op tijd aangekomen bij Trias zat de kantine goed vol. Er ging een grote groep van start en dat is toch altijd een stuk leuker, het lekkere weer en het feit dat ze bij de Spartaan volgende week pas starten zal wel een van de redenen zijn. Carel Voges sr. wist de eerste pijl en als schaapjes reden we achter hem aan. Bij het stoplicht van de Lozerlaan/Nieuweweg stopte Carel, dus het hele peloton netjes voor rood. Dit tot ongenoegen van (kit) Hans Bal die vroeg of we wel goed waren door voor rood te stoppen,...samen met (collega Wout) Robby Holtkamp reden ze door rood,..goed dat er pliesie is :-)

Na wat draaien en keren moesten we het bekende paardenpad in Madestein op en vervolgens de puinduinen. Meteen ontstond er een kopgroepje met Hans Bal, Robby Holtkamp, Selmar Pigge, Erik de Niet, Ik zei de gek en nog twee mannen van Trias. Floris vd Bas had toen al lek gereden en kan z'n koppositie dus wel vergeten. Bij Terheijden gingen we de trapjes op en hier kreeg deze ouwe lul het al moeilijk. Op het strand kon ik met die traktorbanden weer terug komen maar nadat we het strand af kwamen kon ik alleen nog volgen. We bleven met 4 man over, Bal, de Niet, Voges jr en ik. Zandhazen Robby Holtkamp en Selmar Pigge reden vooruit. Waar was "Fast Eddy" eigenlijk? Achteraf bleek dat hij geen zin had om het strand op te fietsen met z'n kekke crossert, hij liep gewoon heen en weer naar de controle....wat een miet :-) Hij was ook wel erg zenuwachtig voor de wedstrijd van zijn kluppie tegen 020!

Het werd een mooie rit maar ik moest 'm alleen achter de koplopers rijden en dat viel nog niet mee met die harde wind en die "traktor". Even wilde ik de "C" route rijden maar besloot gewoon de gifbeker leeg te drinken. Achteraf had ik de rit kunnen winnen want er stond goedverdoemme geen controle in die extra lus!

Wie de rit heeft gewonnen weet ik niet, zelf werd ik in elk geval 6e. De uitslag en stand staat inmiddels op de site van Trias. Volgende week begint de foxhunt bij de Spartaan maar daar hoef ik met die "traktor" niet mee aan te komen want dan lig ik er voor de eerste pijl al af. Het wordt dus óf Trias, óf op de racefiets naar de Spartaan (A) óf op de MTB naar de Spartaan en met de "B" mee rijden, ik ben er nog niet uit maar vond de rit vandaag zo leuk dat ik volgende week waarschijnlijk weer richting Uithof ga!

Fast Eddy was zo vriendelijk zijn Garmin aan te zetten en hier kun je de rit van vandaag nog eens bekijken in Google Earth!

4 opmerkingen:

  1. Zou leuk zijn als je er volgende week weer bent bij Trias! Ik was 1 van de 2 Triassers die er in het begin nog bij zat maar bij die trap in Terheide zwaar moest laten lopen (k*dtzooi).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Floris vd Bas kreeg pas een lekke band toen hij met mij en Vincent zat. ergens rond 25 km. Wat waren jullie lekker moe allemaal van die paar crosspaadjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.youtube.com/watch?v=3_Ug-bRVTQk

    Wat een schitterende Haagse zondagmorgen toch ook:P!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha,ha, en hij sprak de historische woorden: "Wie heeft die kankâh vossenjacht uitgezet"!

    BeantwoordenVerwijderen